
Posiadanie firmowej strony online obliguje do jej sprawnego sytuowana w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą być założone na stronę, kiedy nasze starania powodują pogwałcenie zasad rzetelnego pozycjonowania. Przyjrzyjmy się, jakie działania zastosować w takiej sytuacji.
Czy filtry i bany Google są groźne dla portali w sieci?
Ban od Google oznacza najsurowszy wymiar kary, który może dotknąć stronę internetową. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje prowadzenie firmy. Nie zapominajmy, że gros internautów posiłkuje się Google, więc po usunięciu strony liczba naszych gości momentalnie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność portalu. Wyróżniamy ustawiane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz generowane mechanicznie przez specjalne programy filtry algorytmiczne.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za używanie nadmiernej ilości linków kierujących na naszą stronę internetową lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej poznać jego przyczynę. Najlepiej przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo upora się z filtrem. Proces może niestety przeciągać się nawet pół roku, należy więc być cierpliwym.