
Potrzebujesz dowiedzieć się, kto ma w swojej ofercie audyty stron internetowych? Na co czekasz? Koniecznie skieruj się na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem licznych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, a także ocena możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się strony, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Poza samym zestawieniem błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się także zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę www pod kątem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – darmowy, a może płatny?
Online można znaleźć wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których szybko i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już wykażą pewne nieprawidłowości na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Mnóstwo problemów (przykładowo w kodzie) spostrzec można tylko w czasie analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba zaczekać zwykle od tygodnia do ok 30 dni. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne problemy obecne na stronie. Jeśli strona została utworzona na ogólnodostępnym szablonie lub na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być sporo. Gdy witryna powoli się wczytuje i ma właściwie zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.
SEO audyt – co pokaże, jeśli będzie przeprowadzony dobrze
Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może ujawnić mnóstwo błędów witryny, w szczególności:
- brak lub źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
- przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- poprawność kodu strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne
.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]