
Co powinieneś wiedzieć o firmach SEO?
Firmy oraz właściciele portali internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podjęcie działań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w kwestii SEO i nie monitorując każdego dnia komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od content marketingu, kampanii Google Ads, kodowania i projektowania graficznego, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.
Działanie profesjonalnej firmy SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERPach? Zalecamy postawić na firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują sekcję z historią tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę powinno się przeczytać opisy takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz jakie trudności udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, jak również przesyła raporty z ukończonych działań i ich efekty.
Inny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można odnaleźć na własną rękę online, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach bądź artykułach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za efekty – czy to dobry system rozliczeń z firmą SEO?
Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które sugerują typ umowy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim modelu klient rozlicza się z agencją SEO wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 czy też pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty łamiąc standardy ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, więc dobra agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za działania firmy SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są znacznie niższe.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]