
W ostatnich latach przedmiot ekologii przeobraził się w jedną z głównych spraw, omawianych w debacie publicznej. Nieuchronność korekty naszych nawyków dotyczących racjonalnego wykorzystania surowców, powoli przebija się do każdego aspektu życia, również do świata marketingu. Obecnie zarówno ogromne koncerny, jak i niewielkie firmy, zmierzają do tego, aby być eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one zaprezentować światu na wieloraki sposób, również przez stosowanie w akcjach marketingowych ekologicznych gadżetów.
Cechy ekologicznych gadżetów reklamowych
Eko gadżety to produkty reklamowe, ale wyprodukowane z materiałów powtórnie przetworzonych albo łatwo degradowalnych. Są to również gadżety z tekstyliów bez dodatków tworzyw sztucznych, które można używać na co dzień i których właściciel nieprędko wyrzuci. Sprawia to, że ich użycie w nikłym stopniu wpływa na zaśmiecanie otoczenia. Do ekologicznych gadżetów promocyjnych zalicza się też te produkty, które wyprodukowane są z polipropylenu (PP). Pomimo, iż jest to polimer, bez trudu daje się go przetwarzać, a kiedy staje się to już niemożliwe, w czasie jego rozkładu nie są emitowane szkodliwe gazy.
Ekologiczne gadżety reklamowe – co można kupić?
Można sądzić, że w asortymencie hurtowni rzadko natrafia się obszerny wybór eko gadżetów reklamowych. To błędne założenie. Już sama oferta odzieży promocyjnej jest olbrzymia – nadruki wykonuje się na t-shirtach z bawełny organicznej, w przeróżnych fasonach (dziecięcych, męskich i damskich), jak również w wielu barwach. Grafiki reklamowe umieszczane są na bawełnianych lub jutowych torbach, dostępnych w formie tradycyjnych toreb z uszami, ale też m.in. workowych plecaków. Inne popularne gadżety tego typu to naturalnie długopisy, które produkuje się z bambusa lub ze zrolowanego papieru, portmonetki, papierowe pojemniki na napoje oraz ekologiczne puszki z biodegradowalnych polimerów.