
Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których nadrzędnym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest też udostępnienie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, przed teledyskami na YouTube albo jako treści sponsorowanej na Facebooku. Wiele przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejsza metoda na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe na ogół nie trwają dłużej niż 30 sekund i podają treści w bardzo okrojonej formie, przy ich produkcji istotne jest kreatywne, nieszablonowe podejście do wizualizowanego tematu. Ze względu na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich kreatorzy konkurują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – skorzystaj z oferty zawodowców
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (lustrzanki cyfrowe, drony, kamery sportowe i tradycyjne, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych lektorów i aktorów. Fundamentem filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przykuwający uwagę potencjalnych klientów, zadziwiający pomysłowością, a niekiedy nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.