
Czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to słynne wszystkim powiedzenie. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Na początku były to wyłącznie fotografie, jednak razem z rozwojem techniki i popularyzacją kinematografii, a później internetu i telewizji, powoli przyszła kolej na filmy. Obecnie filmy stanowią jeden filarów każdej kampanii – bez względu na to, czy chodzi o kształtowanie wizerunki marki, promocję nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak szerokie wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze zróżnicowanie ich odmian, wśród których łatwo można odnaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do danej strategii reklamowej.
Filmy reklamowe – typy i ich zastosowanie
Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, niezastąpionym w trakcie promocji firmy. Dobrze kojarzymy je z ekranów telewizorów, jednak w ostatnich latach istotnym sposobem ich dystrybucji stał się również internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych lub YouTube, na dodatek popularnym zabiegiem jest nadawanie ich w autobusach oraz tramwajach. Należy powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią planu kreowania pozytywnego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników oraz klientów. Istotnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – m.in. te zajmujące się promowaniem miast lub regionów, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To instrument przydający się znakomicie do ukazania przebiegu wszelakiego typu inwestycji (np. budowy fabryk czy obwodnic), powabu konkretnego miejsca albo szczegółów działaniach mających na celu pomoc potrzebującym. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę sprawozdania z rozlicznych wydarzeń.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich wykonanie?
Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała oczekiwane skutki, powinny one charakteryzować się wysoką jakością. Wobec tego produkcję filmów należy zlecić wypróbowanej, kompetentnej ekipie. O randze usług oferowanych przez dane studio wiele powie nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest także to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na wykonanie ciekawych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezastąpionych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.