
Na pbnmarket.pl znajdziesz aktualną ofertę private blog network.
By odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako element wieloaspektowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są najczęściej używane jako jeden z elementów rozbudowanej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaakcentować, bo najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio należycie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci portali rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, adres oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.
Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, przydatne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, prawem, bieżącymi wydarzeniami i inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO